Resum
Més que una família,
la història que se'ns explica és la d'una anti-família.
Amy, la protagonista,
d'entre 20 i 30 anys, i els seus dos germans menors: Nat (20 anys)
i Becca (17 anys), viuen sols a una casa d'una ciutat indeterminada.
La casa ens és descrita només per unes poques, però
molt determinants, paraules al principi de l'obra: " ... Sala
d'estar d'una família de classe mitjana - baixa, en un suburbi.
La casa te la imatge d'un lloc on s'hi ha viscut molts anys ...".
En aquest marc que aporta
ja d'entrada una forta dosis de realisme contemporani, i també
d'herència de l'escriptura teatral americana de les últimes
dècades des de Sam Shepard a David Mamet, transcorre l'acció
d'uns personatges encadenats a la seva pròpia condició
social i econòmica.
Goldberg descriu magistralment
les situacions d'aquesta "família" des del moment
en que irromp a la casa un quart personatge. Sam, nòvio de
Amy des de fa dos dies. Poc a poc anem descobrint que Amy fa de
mare i de germana de tots els altres des de que els pares van abandonar
els tres germans al marxar de casa.
L'univers que l'autora
ens descriu, és cruel, real, i apassionat. Tots els personatges
busquen que algú sigui carinyós amb ells. Que algú
els cuidi. Que algú els estimi.
Busquen la felicitat, i per això justament, són desgraciats.
Però en l'obra
es fa un salt respecte el realisme lligat a la decadència
de la classe mitjana nord-americana, al qual estem acostumats.
És una obra d'una
força increïble. Que lliga molt profundament amb els
sentiments contemporanis produïts pel desassossec de la vida
actual, a través d'un estrany domini de les accions teatrals
quotidianes. I és, per mi, estrany pel fet de venir d'una
autora tan jove.
|